فالکائو رکورد مسی را زد
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

مادرید – شبی که همه فوتبالدوستان به ˈلیونل مسیˈ مهاجم آرژانتینی بارسلونا چشم دوخته بودند تا شاهد رکوردشکنی تاریخی وی باشند، در گوشه ای دیگر از اسپانیا، ˈفالکائوˈ بازیکن آتلتیکو مادرید خود را به رکورد مسی رساند تا نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

 در حالی که یکشنبه شب مسی در مصاف بارسلونا با بتیس در ورزشگاه ˈویامارینˈ شهر سوییا در جنوب اسپانیا هر دو گل تیمش را در دقایق 15 و 24 به ثمر رساند تا با رسیدن به رقم 86 گل در یک فصل، از رکورد 40 سال پیش گرد مولر آلمانی با 85 گل عبور کند، ˈرادامل فالکائوˈ کلمبیایی در همان شب پنج گل را در ورزشگاه کالدرون شهر مادرید وارد دروازه دپورتیوو لاکرونیا کرد تا نام او هم در کنار رکورد مسی ثبت شود.

مسی دارای رکوردهای متعددی است که یکی از آنها، بیشترین گل زده در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا است. او پنج گل در بازی بارسلونا – بایر لورکوزن در فصل گذشته به ثمر رساند و تا دیشب آن را به تنهایی در اختیار داشت اما حالا، این فالکائو 26 ساله ملقب به ˈببرˈ است که شانه به شانه مسی می ساید.

فالکائو در یک دیدار تاریخی ظرف 45 دقیقه یعنی از دقیقه 28 تا 73 مسابقه، پنج گل از شش گل تیمش را وارد دروازه دپورتیوو کرد تا پس از آن به خبرنگاران بگوید:ˈامشب شبی بیادماندنی برایم بود چون هر چه فکر نمی کنم نمی توانستم تصور کنم که خودم پنج گل خواهم زد.ˈ

این بازیکن کلمبیایی اتلتیکو مادرید که حالا باشگاههای بسیاری خواهان او هستند، در فصل جاری 55 گل با لباس سرخ و سفیدپوشان اتلتیکو به ثمر رسانده است که تاکنون بسیاری از ˈپیچیچیˈ ها به همان حد بسنده کرده اند. ˈپیچیچیˈ نام جایزه ای است که به یاد ˈرافائل مورنو آرانزادیˈ معروف به ˈپیچیچیˈ، هر ساله از سوی روزنامه ورزشی ˈمارکاˈ به بهترین گلزن لالیگای اسپانیا در یک فصل داده می شود.

بیشترین گلهایی که اتلتیکو مادرید در مسابقات مختلف فصل جاری به ثمر رسانده، نام فالکائو ملقب به ببر را روی خود دارد. هواداران دومین تیم جدول لالیگا پس از بارسلونا به دلیل سرعت فالکائو، به او لقب ببر داده اند.

پیش از این، بیشترین گل زده در تاریخ اتلتیکو با نتیجه 7 بر صفر در هفتم فوریه 1988 ثبت شده و از نظر تاریخی نیز فقط لوسادا هفت گل از 10 گل اتلتیکو را در برابر بتیس قبل از آغاز جنگ داخلی اسپانیا در سال 1932 میلادی یعنی 80 سال پیش زده است.

اتلتیکو مادرید دیشب در زمین خود ˈویسنته کالدرونˈ در مجموع با نتیجه شش بر صفر بر دپورتیوو لا کرونیا پیروز شد و چهره اصلی‌ این دیدار ، ˈرادامل فالکائوˈ بود که پنج گل آن را به ثمر رساند .

برخی‌ ها بیم داشتند که دو شکست پی در پی اتلتیکو مادرید در روز شنبه گذشته مقابل رئال مادرید در لالیگا و پنجشنبه گذشته مقابل ˈویکتوریا پیلسنˈ چک در مسابقات لیگ اروپا، پیامدهای منفی‌ بر این تیم داشته باشد اما تیم مادریدی می‌ دانست که برای حفظ جایگاه خود در میان صدرنشینان چاره ای جز نبردی تمام عیار ندارد.

از سوی دیگر، دپورتیوو لاکرونیا، قعرنشین جدول لالیگا، در حالی‌ به مصاف اتلتیکو مادرید رفت که در فصل جاری هیچ مسابقه خارج از خانه را پیروز نشده، آنهم در حالی که اتلتیکو همه دیدارهای خانگی اش را برده است.

نخستین گل این دیدار توسط ˈدیگو کاستاˈ در دقیقه 23 با ضربه سر برای اتلتیکو به ثمر رسید و پس از آن، فالکائو در دقایق 28 و 42 هیجان را به ورزشگاه راه راه پوشان مادریدی آورد.

در نیمه دوم ، تیم دپورتیوو فقط یک بار دروازه اتلتیکو را تهدید کرد اما در مقابل، فالکائو در دقیقه 64 از نقطه پنالتی گل چهارم تیمش را به ثمر رساند و بلافاصله در دقایق 67 و 71 گلهای پنجم و ششم را وارد دروازه حریف کرد.

اما در حالی که اتلتیکو به راحتی حریف را گلباران کرد، بارسلونا زحمت بسیاری کشید تا توانست تا آخرین دقایق بازی از نتیجه بدست آمده در برابر حریف جنگنده خود حراست کند.

بارسلونا که در دیدار یکشنبه شب در ورزشگاه ˈبنیتو ویامارینˈ شهر سوییا میهمان رئال بتیس بود، سعی‌ داشت همچنان با قاطعیت بر رقیبانش غلبه کرده و در تعطیلات کریسمس ، فاصله خود با آنها را در جدول قهرمانی لالیگا حفظ کند. برای همین، باید تیم سرسختی همچون بتیس را که دو هفته قبل بر رئال مادرید پیروز شده بود، تسلیم خود می کرد.

از سوی دیگر، بارسلونا هفته آینده در زمین خود، میزبان اتلتیکو مادرید تیم دوم جدول لالیگا است و تلاش داشت تا با پیروزی بر بتیس، کار مادریدیها را دشوار کند.

در چنین شرایطی، بتیس به عنوان میزبان و با هیاهوی هوادارانش ، در نخستین دقایق بازی بر تیم بارسلونا فشار آورد و دروازه ˈویکتور والدسˈ را تهدید کرد اما بارسلونا به عنوان صدرنشین جدول ، قانون خود را به اجرا گذاشت و در دقیقه 15 توسط ˈلیونل مسیˈ پیشگام شد.

مسی با این گل توانست به رکورد ˈگرهارد مولرˈ ستاره آلمانی دهه هفتاد میلادی به عنوان بیشترین زننده گل در یک فصل برسد اما طولی نکشید که در دقیقه 25 گل دیگری را به ثمر رساند تا از رکورد مولر عبور کند.

با این حال، رئال بتیس نا امید نشد و در دقیقه 39 در یک ضد حمله، مدافعان بارسلونا را غافلگیر کرد و توسط ˈروبن کاستروˈ دروازه حریف را گشود.

نیمه دوم دیدار همانند نیمه نخست با فشار بتیس بر بارسلونا آغاز شد و تیم میزبان چندین موقعیت استثنایی‌ برای به تساوی کشاندن و یا حتی پیشگام شدن بدست آورد اما نتوانست از آنها بهره ای ببرد.

بتیس در این نیمه علاوه بر اینکه دو توپ را به تیر دروازه بارسلونا زد، چندین بار نیز تلاش کرد خط دفاعی آنها را در هم بشکند که با هوشیاری والدس دروازه بان بارسلونا ناکام ماند.

بارسلونا نیز چند بار دروازه بتیس را تهدید کرد که از جمله آنها ، اصابت سه توپ به تیر دروازه بتیس بود. افزون بر آن، پدرو ، تیاگو، مسی و الکسیس سانچز هم چندین بار به سوی دروازه اندالوسی ها شلیک کردند اما نتوانستند گلی در درون دروازه آنها جای دهند.

در دیگر دیدارهای یکشنبه شب لالیگا ، اتلتیک بیلبائو یک بر صفر سلتا ویگو را مغلوب کرد و لوانته با چهار گل از سد مایورکا گذشت.


December 10th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها